lördag 2 maj 2009

Bandy, klackar och SM-final.

Hallå hallå :DDNu sitter jag inne och läser lite bloggar :D (läs gärna min (A) ) awiiklund.blogspot.com :DOch bara bandybloggar :D

HÄRLIGT!Men de står så mkt skit på många sidor!Hör rivalitet mellan bandyklackarna, till bandyn?Aa, tydligen...Men jag fattar inte varför de e så...Det är väl sporten och kärleken till sporten som är det viktiga?!Själv så när man sjunger t.ex Hata Bollnäs så sjunger jag inte med... Men man kan väl dra till med och skojretas lite me Bajen ;)

Men att det ska vara så surt mellan alla klackar?Edsbyns Redfarmers har jhu fått tagit så mycket skit så de inte e sant! Och vad har vi gjort?....INGENTING!!!INGENTING!!!Alla säger;" Men byn blir så malliga så kaxiga osv" Men vad blir inte dom andra lagen då? De är väl klart man blir stolt över att byn är Sveriges stolthet! Men vi skryter definitivt inte om det!Jag älskar bandyn för dess skönhet. Bandy världens vackraste sport!<3

Per Hellmyrs och Pärtan ska tydligen kanske till Bollnäs. Okej dom får väl göra som dom vill. Nyss när jag läste att Myran ljugit oss Bönder i ansiktet så blev jag lite vansinnig. Men sen när jag tänkte efter så är det kanske bra. Myran kanske utvecklas som spelare vem vet? Att Myran går till BGIF är väl hans eget val. Lr? För vi kan väl knappast göra något!Han vill käna mycket pengar vem vill inte det?! Så jag önskar eventuelt Pärtan och Myran lycka till i BGIF.

Men snälla, kärleken till sporten är det enda viktiga. Man åker väl knappast på t.ex en bandyfinal för att festa osv?! Man åker väl för att se sitt älskade lag kämpa för ett guld, kämpa för en seger.

En man sa en gång; "Jag har varit på 15-20 SM- finaler. Och aldrig sett en klack stannat efter en final, efter en förlust, bara för att se sitt älskade lag en gång till innan färden hem. Det var vi först med. ERF. Vi må ha förlorat på plan, men på läktaren vann ERF."

Ha det en fortsatt trevlans dag.
Anna

2 kommentarer:

  1. Var med på SM-Finalen å vilken stämning de va efter matchen!!
    Jag är så stolt över att va by-fan och tror att vi kommer till upsalalalala nästa säsong igen!!:P
    Klacken har gjort ett fantastiskt jobb den gånga säsongen och åter igen är jag stolt!

    Tack för allt ni gett!

    Kärlek, Stolthet, Tradition.

    SvaraRadera
  2. Så rätt så rätt "Anonym" :p
    Byn är inte bara ett bandylag, utan dom är sveriges bästa bandylag

    SvaraRadera